Retourneren, Garantie & Klachten

Retourneren

We hopen van harte dat je blij wordt van onze werkwijze en de collectie van Saar. Wanneer je jouw gekochte items om wat voor reden dan ook wenst te retourneren, is dit mogelijk.

Wettelijk gezien heb je 14 dagen de tijd om te overwegen of je de artikelen naar keuze houdt. Wanneer de artikelen binnen deze termijn aanmeldt als retour via het contactformulier of per e-mail naar info@zusjevansaar.nl, heb je vervolgens nog 14 dagen de tijd om de artikelen bij ons langs te brengen of de items terug te sturen. Je hoeft geen reden op te geven waarom je de items wilt terugsturen.

Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.* Je ontvangt dus het aankoopbedrag inclusief de verzendkosten retour. Wanneer je een gedeelte van de artikelen terugstuurt, blijven de verzendkosten voor eigen rekening. Let op! De kosten die je maakt voor het terugsturen van de artikelen zijn altijd voor eigen rekening. Omdat we graag werken met lage prijzen, is het voor ons financieel niet haalbaar om bij het retourneren ook dit verzendbedrag aan je uit te keren. 

Omdat we werken met tweedehands artikelen met lage prijzen, kun je - bijvoorbeeld als het kledingstuk niet past - overwegen om het zelf te verkopen, bijvoorbeeld via Marktplaats of Vinted. 

 

*Let op: het is mogelijk dat er sprake is van waardevermindering bij het retourneren van je product(en). We kunnen waardevermindering op het aankoopbedrag toepassen in de volgende gevallen:

1. Het product is beschadigd: Bijvoorbeeld door onzorgvuldig gebruik of slechte verpakking tijdens de retourzending.

2. Het product is onvolledig: Wanneer het product niet compleet wordt teruggestuurd, zoals het ontbreken van onderdelen, een gebruiksaanwijzing of accessoires.

3. Er zijn duidelijke gebruikssporen zichtbaar: Als het product gebruikssporen vertoont die verder gaan dan nodig is om het product te beoordelen.

Behandel de producten dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt zijn.

 

Garantie

Wanneer een item mankementen vertoont die niet vermeld stonden in de productomschrijving, mag je ten alle tijden contact met ons opnemen. We zoeken dan samen een passende oplossing. Dit geldt ook wanneer jouw item binnen een periode van 30 dagen stuk gaat.

 

Klachten

Indien je een klacht hebt, vinden we het fijn dit van je te horen. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@zusjevansaar.nl

Mocht dit niet tot een oplossing leiden, dan is het mogelijk om het geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur.